Vallter - Ref Alemany - Ref Bassibés - Vallter

baixada per la Coma de la Portella de Mantet , tornada per la Coume de Bassibès.

Dimarts 13 març de 2018

Vallter, Portella de Mantet, Refugi de l’Alemany, Coll de Pal, Refugi Lliure de Bassibés, Coume de Bassibés, Mourens, Coll de la Geganta, Vallter

Distancia     17,29 km
Desnivell     1.455 m

Un altre gran volta per la zona francesa de Vallter, baixant per la Vall de Mantet i tornant per la Vall o Coume de Bassibés, trobant durant pràcticament tot el recorregut molt bona neu.

Arribem a Vallter i veiem que les previsions son pitjors del que marcava Meteocat amb els cims totalment tapats, estem a  -3 graus i això si, han encertat amb el vent, pràcticament no fa vent. Avui  veurem poc el sol.

Sortim cap a la Portella de Mantet pel torrent ben carregat de neu, al no fer vent amb temperatura agradable, arribant a la Portella veiem les carenes molt, molt ventades, traiem pells i baixem cap el refugi de l’Alemany, només sortir de la Portella ja trobem bona neu, que arribant a la zona mes planera es converteix amb una neu espectacular que ens permet baixar a plaer entre mig dels arbres

Els últims dies hem seguit la meteo i creiem que la situació que hem tingut es que ha plogut fins cota 2.300 o 2.400, ha regelat deixant una capa dura i desprès nova nevada amb cota de neu mes baixa, creiem que 1.800 o 1.900 que ha deixat 10 o 15 cm de neu nova damunt de la capa dura. Tot això per no perdre la costum, amb fort vent que torna a deixar les carenes molt pelades.
Arribant al refugi de l’Alemany els 10 o 15 cm de neu nova desapareixen i només tenim la capa dura, creiem que a partir d’aquí tot ha sigut aigua. El més d’un pam de neu que teníem fa 6 dies damunt de la teulada del refugi han desaparegut del tot.
Per lo que veiem, la baixada al poble de Mantet si no tornem a tenir neu a cotes baixes, aquest any s'ha acabat.

Sortim del refugi i remuntem pràcticament per on van els GRs 10 i 36 cap a Coll de Pal, amb neu molt estable, que tot i que obrim traça ens permet pujar rapit.
Una mica avanç de Coll de Pal, fora pells i arribem a Coll de Pal amb un franqueig amb baixada,  per desprès entrar al bosc amb neu força bona cap a la Coume de Bassibés, el bosc es va tancant, però trobem una canal sense arbres que ens permet baixar fins a la part mes plana de La Gallinière (canal amb neu dura), a la Gallinière i Jasse de Clots trobem la millor neu del dia.
A Moullère de Bertronnes, tornem a posar pells i continuem pels GRs fins el Pla de Bassibés on deixem els GRs i entrem a la Coume de Bassibés, passem el refugi lliure de Bassibés i continuem per tota la Coume, passant per Mourens fins el Coll de la Geganta.
Al coll totalment ventat ens hem de buscar la vida per no treure esquis i baixem fins a pistes per l’Esquena d’Ase amb  neu duriiiiiisima.

Ja per pistes i ha 200 metres del pàrquing, l’Enric té una mala caiguda i es queixa de la mà, al final trencada metatars de la mà, el perdem  mínim per 1 mes, l’esperem per fer un bon final de temporada.

Vam ser Dani, Quico, Benet, Enric i Gabi

Aquesta volta també la vam fer a la tardo sense neu, si voleu veure el relat i les fotos de la ruta
les   podeu veure cliclant aquí ....

Salut i bones traces

Si voleu baixar el track, clikeu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Així estava Vallter de bon matí

Pujant cap a la Portella de Mantet, molta neu al torrent

Portella de Mantet, carenes pelades

Bona neu baixant de la Portella de Mantet

Neu boníssima pel mig del bosc, parem per que duri mes

Arribant al Refugi de l'Alemany

Tornem a posar pells al Refugi de l'Alemany

Sortim del Refugi de l'Alemany

Remuntant les pales que ens porten a Coll de Pal

Arribant a Coll de Pal

Al Coll de Pal

La canal per la que baixem a la Gallinière (al tanto neu dura)

Al refugi lliure de Bassibés

Remuntant la Coume de Bassibés

A Mourens, davant ja endevinem el Coll de la Geganta

Arribant al Coll de la Geganta, La sud del Bassibès amb neu, la nord del Bastiments pelada

De tornada al pàrquing, l'Enric es queixa de la mà.
Durant el trajecte de tornada ja truquem al tel. de la Federació

Enric t´esperem per fer un bon final de temporada