Cogullo d’Estela, Roc d’Uró - Circular

Dijous  11  octubre 2018

Cogulló d’Estela, Roc d’Uró, La Torreta, Serrat de l’Hospital, Serrat de les Estelles

Distancia     11,25 km
Desnivell        903 m

La ruta comença al Santuari de Corbera, al terme municipal de Castellar del Riu, al massís dels Rasos de Peguera, d'on són ben visibles els tres primers cims del dia el Cogullo d'Estela(1862m), El Roc de Uró(1980m) i La Torreta(1985m), completarem aquest  tres cims fent un itinerari  circular amb dos cims més, el Serrat de l'Hospital (1937m) i el Serrat de les Estelles (1947m).

Cal destacar que El Cogulló d'Estela està inclòs a la llista dels 100 cims de la FEEC.

Per arribar al Santuari de Corbera des de Berga, Hem de situar-nos a la carretera que dur a Rasos de Peguera (BV 4243), passat el km 4 al davant mateix del Càmping Font Freda surt una carretera asfaltada a la dreta, molt estreta, que ens portarà al Santuari de Corbera.

Sortim del mateix Santuari de Corbera per un petit corriol que en forta pujada ens porta fins la Mas de Cal Déu (en runes), seguirem un sender ben evident i anirem a buscar el Coll d’Estela, passarem sota del majestuós Roc d’Uró.
A la collada seguirem la carena direcció sud fins al peu de la roca que forma el Cogulló, arribarem amb una placa de roca polida on trobarem un cable per poder-nos agafar i després d'un estret pas entre dues roques arribarem amb una cornisa aèria que amb fort pendent ens portarà al cim del Cogulló d’Estela.
Desfarem el camí fins al Coll d’Estela i ara seguirem direcció nord, anirem trobant indicacions, passarem per dues fonts, la de Constança de Puigventós  i la del Porró molt properes totes dues, el camí s’enfila fins al coll entre la Torreta i el Roc d’Uró, girarem a la dreta (sud-est) , trobarem també una cadena que ens pot ajudar a superar una placa llisa i seguirem el corriol que ens portarà al cim del Roc d’Uró.
Del Roc d’Uró desfarem el camí fins al coll i seguirem per la carena buscant els millors passos que ens portaran fins el cim de La Torreta.
Per completar la circular, del cim de La Torreta seguirem direcció al cim del Serrat de l’Hospital, passant per la Collada del Tagast, del Serrat de l’Hospital baixarem al coll i pujarem al Serrat de les Estelles, i del Serrat de les Estelles baixarem pel mig del bosc a buscar una ampla pista que deixarem després d’un parell de quilometres per agafar un corriol que en forta baixada ens portarà fins el Mas de l’Estany, a partir del Mas seguirem la pista ampla que ens portarà de nou fins al Santuari de Corbera on hem deixat el vehicle.

Avui tornem a repetir menú al Restaurant La Cabana de Berga , preu menú diari 14 € , “aigua inclosa, altres begudes a part”.

Vam ser Alfred, Enric i Gabi

Si voleu baixar el track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc
Powered by Wikiloc

Del Santuari de Cobera ja podem veure els primers tres cims del dia

Del Santuari agafem un corriol que amb forta pujada ens porta fins al Mas de Cal Déu

Arribant al Mas de Cal Déu
Impressionant la vista de Montserrat des del Mas de Cal Déu

Travessem els Plans de Tagast, sota el Roc d'Uró

Passat el Coll d'Estela, devant ja tenim el Cogullo d'Estela

Trobem una placa llisa equipada amb un cable

Superada la placa llisa el corriol ens portarà ha un estret pas entre dues roques

Grans vistes del cim del Cogullo d'Estela

Desfem el camí cap al Coll d'Estela, davant a la dreta podem veure el Roc d'Uró

Passades les dues fonts, forta pendent per arribar al Coll entre Torreta i Roc d'Uró

Al cim del Roc d'Uró, al mig podem veure el Cogulló d'Estela

Arribant a la Torreta, a l'esquerra el Roc d'Uró, mes al centre el Cogulló d'Estela

Baixant de la Torreta cap a la Collada de Tagast

A la Collada de Tagast, darrera podem veure els tres cims, Cogulló d'Estela, Roc d'Uró i La Torreta

Al Serrat de l'Hospital

Baixant del Serrat de l'Hospital, davant el Serrat de les Estelles

Al cim del Serrat de les Estelles

Del Serrat de les Estelles baixem pel mig de bosc a buscar una ampla pista

Arribant al Mas de l'Estany

Forta pujada per arribar de nou al Santuari de Corbera, fi de la ruta