Circular al Tossa Plana de Lles

Dimecres 2 maig 2018

Cap del Rec, Port de Setut, Vall de Madriu, carena Port de Vallcivera a Tossa Plana de Lles, Tosseta de Vallcivera, Tossa Plana de Lles, Cap de Rec.

Distancia     19,38km
Desnivell     1.533 m

Sortideta de les que fan afició, saltar de Cap de Rec cap a Madriu pel Port de Setut, camí del Ref. de l’illa, per pujar el Tossa Plana per la seva vessant nort, per la carena que surt del Coll de Vallcivera fins al Tossa Plana, en algun tros estreta i aèria, i que ens obliga a posar primer ganivetes i desprès grampons per segon cop (primer cop a la pujada al Port de Setut), ens donarà un toc alpí i el regust d'una mica més que una sortida tipica d'esquí.

Sortim de Cap de Rec mooolt tard (la feina mana), la part bona es que fa bastant de fred, a la cota 2.033 creuem les pistes de esquí de fons i ja posem esquís, tot i que per arribar al Ref. del Pradell traiem esquís 2 cops per falta de continuïtat, una mica avanç del Ref. del Pradell ja trobem continuïtat, cota 2.100, passem el ref. del Pradell uns 300m i enfilem pel bosc cap els Estanys de Setut amb neu dura i rapida, passem la Bassota i l’Estany de Setut encara totalment glaçats i ja veiem el Port de Setut, ultima part del Port amb neu molt dura (grampons).

Del Port baixem uns 10m per veure bé la baixada amb esquís i la veiem molt factible, posem esquís i baixem amb una neu una mica costrossa pel fred, però que es deixa fer, a mesura que anem baixant cada cop va millorant, lo que ens permet fer una esquiada fins la Vall de Madriu molt acceptable.
A l’alçada de Les Basses i Cabana de Setut (en runes) deixem el camí que ens portaria al Ref de l’illa i girem totalment a l'est a buscar un tub que molt còmodament ens porta fins a la mateixa carena, seguim la carena fins que trobem una pala mes vertical que trobem amb neu molt dura (ganivetes o grampons) i que ens porta a una aresta aérea i amb cornises per la qual arribem ràpidament al Tosseta de Vallcivera, seguim per la carena (grampons) fins el Tossa Plana de Lles que ja veiem davant nostre, passant pel coll de la Portelleta.

Baixada del Tossa Plana amb neu primavera però comoda, (La cremeta ja s’havia passat d’hora) i  davallem a l’oest cap a la Bassota de Setut, per on havíem pujat pel matí amb força neu, baixada esquiant pel bosc amb una neu prou dura per l’hora i que ens permet baixar esquiant fins a 50 metres (lineals) de la pista d’esquí de fons, a la pista tornem a posar esquís fins cota 2.080 que abandonem la pista per baixar mes ràpid pel GR.

Veure com arribar a Cap del Rec a través de Google Maps

Vam ser : Quico i Gabi
Salut i bones traces.

Si voleu baixar el Track, clickeu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Al pàrquing de Cap de Rec

Pujant cap els Estanys de Setut

Estany Gran de Setut, davant esquerra el Port de Setut

Entrant a la part mes vertical d'accés al Port (neu dura, grampons)

Arribant al Port de Setut

Al Port de Setut, darrera el Pic de Setut

Baixada del Port de Setut cap a la Vall de Madriu (cercle vermell el Ref. de l'illa)

Sortim del coll amb esquís

Primer tros de baixada del Port de Setut cap a Madriu

Arribant a la cabana i Basses de Setut (darrera el Port i les traces de baixada)

Deixem el camí que ens portaria al Ref. de l'illa i girem a l'est buscant la carena

Pel tub que còmodament ens portarà fins la carena Port de Vallcivera - Tossa Plana

Un cop a la carena la seguim

La carena es posa mes dreta i amb neu dura (ganivetes o grampons)

A la Tosseta de Vallcivera, darrera el Tossa Plana de Lles

Seguim la carena de la Tosseta fins el coll de la Portelleta

Al Coll de la Portelleta, davant el Tossa Plana (grampons)

Arribant al Tossa Plana, darrera tota la part final de la carena

Pic del Tossa Plana de Lles (contens)