Volta al Taga i Puig Estela

Dimecres  26 juny  2024

Distancia             41,9 km

Desnivell  +       1.514 m

Tornem a pedalar pel Prepirineu buscant millors temperatures, per fer una ruteta voltant el Taga a la Serra Conivella i el Puig Estela a la Serra Cavallera.

Passarem per 2 colls importants el Coll de Jou a 1.637 m d’alçada que ens farà el salt del Municipi de Ribes de Freser al d’Ogassa  i el segon, el Coll de Pal (més dur i amb rampes més poderoses)que ens farà saltar del Municipi d’Ogassa al de Pardines

Nosaltres sortim de Ribes de Freser on podeu trobar aparcament a sota del Bar Gusi, on també podeu fer l’entrepà, si l’aparcament estigués ple, 100 metres passat el Bar Gusi trobareu un pont que creua el Rio Freser, passat el pont trobareu l’Oficina de Turisme de la Vall de Ribes on trobareu un aparcament bastant gran on poder deixar vehicles.

Si voleu veure com arribar al segon aparcament (més gran i pràcticament inici de la ruta) amb Google Maps podeu fer clic aquí.

Tant si sortim del Bar Gusi com de l’aparcament més gran anem a buscar la la GIV-5263, Carretera de Bruguera on ja comencem la pujada al Coll de Jou, fins Bruguera carretera asfaltada i només entrant a les primeres cases de Bruguera hem d’agafar a l’esquerra la pista encimentada amb indicador Coll de Jou que ja no hem de deixar.

Si voleu una explicació més detallada del Coll de Jou la podeu trobar al Blog Altimetries podeu fent clic aquí

Coll de Jou, seguim per pista encimentada, ara en baixada, passem Sant Martí d’Ogassa i arribarem al desviament d’Ogassa, que no hem d’agafar, nosaltres tirem amunt (comença segon coll), seguim per pista encimentada d’anar fent, fins que a la cota + o – 1.300 comença la pista de terra i la part més dura de la ruta, ens queden 400m de desnivell fins al Coll de Pal i anirem trobant rampes de fins al 21% que a nosaltres en algun punt ens obliga a anar posant peu a terra.

Els últims metres per arribar Coll de Pal es fa corriol i ens obliga a empènyer la bici fins al Coll.

Al Coll de Pal hem d’agafar un corriol estret que un pel enfangat també ens obligar anar posant peu a terra, passat el primer tros veurem una pista ampla per sota nostre, deixem corriol i per mig del prats anem a busca la pista.

Un cop a la pista la seguirem sense cap dificultat, passarem per Pardines on l’olor a carn a la brasa al passar al costat d’un restaurant ens obliga a parar a dinar, fem una paradeta de 1h30m

Després del bon tiberi només hem de seguir la carretera tot en baixada que ens portarà de nou a Ribes.

Vam ser: Quico, Enric i Gabi.

Altimetria Coll de Jou

Sortim de Ribes per la Carretera de Bruguera

Només passar les primeres cases de Bruguera hem d'agafar una pista encimentada a la nostra esquerra, indicador Coll de Jou

Ariibant a Coll de Jou

Coll de Jou

Baixada de Coll de Jou cap a Ogassa

Passem per l'Esglèsia Sant Martí d'Ogassa segle XII

Arribem a la cruïlla d'Ogassa, tirem amunt, indicador Camprodon, inici segon coll

Passem per l'Esglèsia de Sant Martí de Surroca ja documentada l'any 1090

Acaba l'encimentat, comença pista de terra i les bones rampes, passem per davant Refugi Montserrat,

i per arribar al Coll de Pal hem d'empènyer la bici

Fent un mos al Coll de Pal

Primer per corriol i després per prats anem a buscar la pista que veiem per sota nostre

Un cop a la pista només hem de seguirla fins Pardines

Arribant a Pardines

l'olor que sentim a carn a la brasa ens obliga a parar al Restaurant Can Manel

Amb unes bones vistes del Taga i la Serra Cavallera

i sortint de dinar només hem de seguir la carretera que ens potarà de nou a Ribes