Puigsacalm i Serra de Llancers

Dijous 17 setembre de 2015

Joanetes, Puig del Soi, Canal dels Ganxos, Puig dels Llops, Puigsacalm, Collada de Sant Bartomeu, Collada de Bracons, Serra de Llancers, Sant Miquel de Castelló, Joanetes

Distancia     19,40 km
Desnivell     1.355 m

El Puigsacalm  de 1.515 metres es troba al municipi de la Vall d'en Bas a la Garrotxa. És el punt més alt de la Serralada Transversal, una muntanya emblemàtica, amb unes excel•lents vistes als cims i les serres del Principat.
Nosaltres farem una circular sortin del  municipi urbà de Joanetes, pujarem per la Canal dels Ganxos Nous, passarem pel Puig dels Llops, Puigsacalm i tancarem la circular baixant cap el Coll de Bracons i tornant  a Joanetes travessant tota la Serra de Llancers i passant per l’ermita de Sant Miquel de Castelló.
Sortint del Poble de Joanetes el camí ja va en progressiu ascens, primer arribarem al Puig de la Peresa (827 m.)  i Puig del Soi (1.024 m.) seguirem el camí fins on comença la Canal Fosca o vía equipada dels Ganxos Nous. Agafarem la canal on anirem trobant cabres de ferro, passamans, grapes clavades a la roca i alguna passarel•la que ens faciliten molt la progressió, fins que dalt de la canal sortirem al coll situat entre les Agulles i el Puig Corneli,  agafarem pel camí que va per sota del Puig Corneli i arribarem al Coll de Santa Magdalena, on agafarem un corriol que ens portarà fins el Puig dels Llops (1.486m.) i seguint la carena fins el Puigsacalm  (1.514m).
Del Puigsacalm agafarem la ruta clàssica que ens porta fins al Collada deBracons on travessem la carretera i ens endinsem a la Grevolosa, un bosc de faigs magnífic, entrarem a la Serra dels Llancers que creuarem d’extrem a extrem en una travessia molt còmoda per una senda fins  els Rasos de Pibernat on enllacarem amb el GR-2, ens desviem un moment per visitar l’ermita de Sant Miquel de Castelló i després tornarem al GR per arribar de nou fins Joanetes, punt d’inici de la ruta.

Vam ser Quico, Enric i Gabi

ACCÉS
Si venim de Vic hem d'agafar la carretera C-37 direcció  Olot. Passarem pels túnels fins arribar a una rotonda on agafarem la tercera sortida (C-152). A uns centenar de metres trobem el desvio a l’esquerra de la GIV 5273  que ens porta fins el poble de Joanettes
Deixem el vehicle al pàrquing gran que trobareu al costat de La Fonda Barris al mateix Joanetes , per veure com arribar a traves de Google Maps clickeu aquí.

Si voleu baixar el Track, Clickeu damunt l'estiqueta blanca de wikiloc

Deixem vehicle al pàrquing al costat de la Fonda Barris

Pujant cap a la Canal dels Ganxos Nous

A la canal dels Ganxos Nous

Grans vistes franquejant el Puig Corneli

Arribant al Puig dels Llops

Puig del Llops

Seguim la carena que ens portarà fins al Puigsacalm

Cim del Puigsacalm

Per la Serra dels Llancers, darrera la carena per la que hem pujat al Puigsacalm