Pic de Montmalús

dissabte  17 desembre 2016

Andorra - Pic de Montmalús

Tercer i últim dia d’Andorra, aquesta nit ha nevat , volem gaudir de la nevada i tornar aviat, fins i tot si arribem d’hora dinar a Puigcerdà.
Pensem en un pic rapit, i el Pic de Montmalús sortint de l'estació d'esquí de Grau Roig ens cau perfecte.
Per accedir al començament de l’itinerari, un cop a l'estació d'esquí de Grau Roig, cal que ens dirigim al pàrquing inferior de l'estació d'esquí on surt la cadira Alt del Cubil
Al moment de sortir ens trobem amb els companys d’Aire de Muntanyes amb la mateixa idea que nosaltres i decidim fem una conjunta. (demano disculpes si alguna foto es d'ells, en el seu dia vaig ajuntar totes les fotos)
L'ascensió al cim de Montmalús és una ascensió fàcil, part de l’itinerari es fa remuntant les pites d’esquí de Grau Roig, la seva orientació nord que ha mantingut la poca neu que hi havia, mes la nevada d’aquesta nit fa que gaudim d'una bona innivació i neu de qualitat.
Sortim de la cadire Alt del Cubil i pujarem direcció sud, primer per pistes i desprès ja per fora pistes, direcció a la Collada de Montmalús, a la que arribem amb esquís als peus. Passat la collada trobem poca neu i traiem esquís per arribar al cim.
El descens gaudint del pow-pow, tant que arribant a la cota 2.400, decidim tornar a posar pells i tornar a pujar al coll altre cop, per gaudir per segona vegada del pow-pow.
Dia magnífic, baixades brutals sobre una neu pow-pow de les que trobem pocs cop a l’any.

Vam ser: Quico, Benet, Enric i Gabi

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Pàrquing inferior de Grau Roig

Remuntant pistes amb els arbres ben carregats

El Collells

arribant a la Collada de Montmalús

Passat el Coll traiem esquís per manca de neu

Aire de Muntanyes i Esquí Montseny al cim

Per on trobarem mes pow-pow ?

de nou al pàrquing de l'estació