Circular VallTer - Coma de Vaca

dilluns  20 febrer de 2017

Vallter (pàrquing superior) - Coll de la Marrana – Aigols Podrits – Cabana Tirapits – Coll de Tirapits – Coll de la Vaca – Coma de Vaca – Refugi de Coma de Vaca – Coma del Freser – Coll de la Marrana - Vallter

Distancia     17,9 km
Desnivell   1.270 m

Altre bona circular per la zona de Vallter, que hem d’aprofitar a fer quant sabem que tenim neu a l’alçada del Refugi de Coma de Vaca i que ens permet de conèixer la Coma de Vaca i la Coma del Freser.
Amb ple hivern i amb un bon dia tindrem sol durant tot el recorregut.

Sortim del pàrquing de l’estació superior de Vallter i agafant les pista de mes a l’esquerra possible ens dirigirem cap el Coll de la Marrana on farem un rapit canvi de pells i un petit descens fins Aigols Podrits.
Nou canvi de pells per remuntar per damunt del Torrent de les Barraques fins la Cabana de Tirapits (compta amb emissora d’emergències a l’exterior), a la Cabana girarem a l’esquerra per assolir primer el Coll de Tirapits i després el Coll de la Vaca.
Gran descens del mateix coll per tota la Coma de Vaca fins el Refugi de Coma de Vaca, trobem primer canvis de neu i arribant al Refugi una neu cremeta que ens permet gaudir de la baixada.
Altre cop amb pells remuntem per la Coma del Freser, fins l’alçada de Jaca Grossa on girarem a dreta en direcció al Coll de la Marrana on farem l’últim descens a buscar les pistes de Vallter i arribar sense problemes a la base de l’estació.

Vam ser: Andrés, Enric i Gabi

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Itinerari seguit

Pàrquing superior Vallter, preparant material

Coll de la Marrana, entre els dos esquiadors podem veure Pic inf. de la Vaca i Coll de Tirapits