Cogulló d'Estela i Roc d'Auró, els corns de Berga

dijous 9 novembre 2017

Cogulló d’Estela, Roc d’Auró i Torreta de l’Enginyer.
La trilogia dels Rasos de Peguera.

Situats als Rasos de Peguera, a la comarca del Berguedà. Aquests cims estan aïllat sobre els Plans de Tagast, Espinalbet i sobre l'emblemàtic Santuari Mare de Déu de Corbera.

Veure com arribar al Santuari Mare de Déu de Corbera a través de Google Maps

Sortim del santuari de la Mare de Deu de Corbera 1425m , el camí s’inicia per un corriol amb fort desnivell per anar suavitzant-se a partir de Can Deu continuem la pujada entre prats i pins deixant el coll de Tagast amunt a la dreta,  aquest coll pot servir per reduir la circular cas de no voler fer el serrat de les esteles.

Seguim remuntant fins arribar al Cogulló d’Estela que es el pic mes al sud a on el podem pujar directament per la carena amb una mica de grimpada o per un corriol lateral.

Fem el descens i anem sense deixar la carena, i posteriorment amb una petita y forta pujada arribem al segon destí el roc d’Auro i posteriorment la torre dels Enginyers que es troba  darrera (molt reconeixible per les antenes de telefonia).

Baixem a buscar la carena nord-est ,deixant de nou el coll de Tagast a la dreta per on podríem reduir la ruta, continuarem fins el darrer cim del serrat de les Estelles a on hi ha un vèrtex geodèsic, el descens és realitza inicialment amb tendència nord per salvar zones rocoses i posteriorment enfilant-se cap a est per una forta pendent que ens portarà a una pista forestal, aquesta la prendrem en sentit sud que ens portarà al lloc d'inici del itinerari

Vam ser: Lluís ,Dani i Enric

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc