Vallter - zona Mantet - Ref de l'Alemany

Dijous 31 gener 2019

Avui després de les nevades i els forts vents anem a veure si els déus han sigut benèvols amb la zona de Vallter.

Pensant que els vents hauran castigat les carenes, busquem les valls i torrenteres buscant on el vent haurà dipositat la neu.

S’ha de dir que la sud del Bastiment es veu bastant factible i veiem bastants traces de baixada, la zona del Coll de Marrana també ha acumulat neu.

Sortim de l’estació ja amb esquís i anem a buscar el torrent que puja cap a la Portella de Mantet, amb prou neu per no haver de treure esquis fins arribar a la mateixa portella, com és habitual castigada pel vent.

Baixada de la Portella per la Coma de la Portella, primer tros neu dura i ja un cop a la coma trobem bona neu amb bona base, entrant a la zona de boscos trobem la neu mes pesadeta amb la base bastant profunda amagant els taurons, això provoca una clavada amb un tauró, sortida disparat i la pu... fixació que no ha volgut saltar, pupa als bessons, tocarà descansar per recuperar.
Tot i les ferides de guerra continuem baixant, arribant al Refugi de l’Alemany la neu comença a estar mes cara, continuem baixant direcció al poble de Mantet a veure fins on arribem, a la cota 1.880 la capa de neu ja no és esquiable.

Posem pells i tornem pel mateix camí. L’últim tros de la pujada a la Portella de Mantet la fem amb granpons. Baixada de la Portella de Mantet a Vallter també trobem bona neu.

El primer que faig arribant a casa es baixar la duresa de les fixacions a la de .... "pa cobardes".

Salut i bones traces.

Vam ser Alfred, Quico i Gabi

itinerari

Pujant a la Portella de Mantet, darrera els Gra de Fajols

Arribant a la Portella, sud de Bastiments i Coll de la Marrana bastant factibles

Baixada per la Coma de la Portella, bona neu

Coma de la Portella, la zona nord de la carena de Portella Mantet a Pic de la Dona, castigades pel vent

Baixada pels boscos, força neu però més pesada, taurons amagats

Baixant cap al Ref. de l'Alemany, darrera zona boscos Collets Verds amb força neu

Arribant a la cabana nova a l'entrada de la Coma de Bassibès la neu comença a estar més cara

Arribant al Refugi de l'Alemany

Cota 1.880, Jasse Grosse, fins aquí es pot arribar amb esquís

Jasse Grosse, tornem a posar pells i remuntem