Vallter - 6 Colls - 6 Estanys

Dimecres 16 setembre 2020

Distancia            19 km

Desnivell +    1.453 m

Ruta potent i amb ambient alpí on alternarem corriols marcats, amb llocs on ens haurem d’inventar corriols d’Isards, especialment per creuar la Vall de Comamitjana, passarem per 6 colls i per 6 Estanys.

Qui diu que a Vallter no podem anar a veure Estanys, ara tot s’ha de dir, que tots estan a la part Francesa o Catalunya Nord i s’ha de caminar una mica.

Nosaltres avui farem una ruta saltant de Coll en Coll i passant per bucòlics estanys, travessarem La Vall de Bacivers, La Vall de Comamitjana, La Coma de l’Infern, La Vall de Carança, La Vall del Freser i saltarem de nou a Vallter pel Coll de la Marrana i passarem pel Estany de Bacivers, Estanys Comamitjana, Estanys de la Coma de l’Infern, Estany de les Truites, Estany Negre i Estany Blau.

La ruta comença al pàrquing superior de l’estació de Vallter 2000, cota 2.150, i anirem a buscar el Clot de la Xemeneia i el Circ de Morens, passat el final del teleesquí, abans de la pujada forta que ens portaria al Pla d’Ombriaga hem d’agafar un corriol a oest que ens portarà fins al Coll de la Geganta, seguirem el camí força evident que ens porta al Circ de Bacivers i al primer Estany, de l’Estany anirem a buscar el Coll de Bacivers amb camí bastant evident.

Al Coll de Bacivers haurem d'inventar-nos algun corriol d’Isard per baixar fins a la Vall i Estanys de Comamitjana, nosaltres amb la previsió de tempestes per la tarda, no arribem a baixar al més gran i creuem la vall per un dels petits.

A partir dels Estanys de Comamitjana anirem a buscar un marcat coll, entre el Pic Alt de Comamitjana i el Pic de l’Infern.

Aquest coll ens dóna pas a la solitària i salvatge Coma de l’Infern, baixarem fins l’Estany més gran, on tenim parada obligatòria per poder contemplar la grandiositat de la cara nord del Pic de l’Infern i la bellesa dels seus Estanys.

Haurem de seguir baixant tota la Coma de l’Infern, al final quant s’obre la Coma, ja podrem veure la majestuosa Vall de Carança i el seu gran Estany de les Truites.

Anirem buscant el millor corriol per anar baixant fins l’Estany de les Truites.

A partí de l’Estany agafem un camí força fresat i evident que ens va pujant fins al Coll de Carança, passant per l’Estany Negre i l’Estany Blau.

Passat l’Estany de les Truites, hem de prendre atenció per no agafar el camí que ens pujaria fins a Coll de Porc (oest), nosaltres passat l’Estany de les Truites haurem de seguir sentit sud i després sud-est, tot seguint el camí que ens pujarà fins a Coll de Carança.

Al Coll de Carança agafarem el GR-11 sentit est, que carenat just per sota dels Pics de la Vaca ens portarà fins al Coll de Tirapits i baixant del Coll ens portarà fins la Cabana de Tirapits, seguint el GR-11 passarem per Aigols Podrits i arribarem al Coll de la Marrana.

Només ens faltarà agafar el camí força marcat que ens porta fins la part alta i pàrquing superior de l’estació de Vallter 2000.

Aquí haurem d’estar atents per anar a buscar els remuntadors de les pistes per baixar pel costat d'ells fins al pàrquing i no agafar el camí també força marcat que ens portaria fins al Refugi d’Ull de Ter, ja que després ens tocaria tornar a remuntar fins al pàrquing superior.

Tot i arribar a les 4 de la tarda a Setcases, encara fem dia rodó menjant un estofat de Vedella de Girona al Restaurant La Cabanya.

Vam ser Quico, Benet i Gabi

Si voleu baixar el Track, cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

sortim de l'estació i anem a buscar el Circ de Morenç

Abans d'arribar dalt de tot del circ agafarem un camí (oest) que ens portarà fins al Coll de la Geganta

Arribant al Coll de la Geganta

Al coll seguirem camí que ens porta al Circ de Bacivers

Circ de Bacivers i el seu Estany, anirem a buscar el Coll de Bacivers

Coll de Bacivers, ja veiem el següent Coll, buscarem camins d'isards per baixar a la Vall de Comamitjana i els seus llacs

Vall de Comamitjana, travessarem la vall buscant el següent coll

següent coll entre el Pic de l'Infern i Pic Alt de Comamitjana

Al coll, ja veiem tota la Coma de l'Infern baixarem cap els seus llacs

La impressionat i solitaria Coma de l'Infern amb els seus llac i la cara nord del Pic de l'Infern

Haurem de baixar per La Coma de l'Infern

Quant la Coma de l'Infern es comença a obrir ja podem contemplar a la nostra esquerra (oest)
la majestuosa Vall de Carança

Arribant a l'Estany de les Truites (Vall de Carança)

Selfie al Estany de les Truites Seguirem el camí sentit sud i després sud-est

Estany Negre

Sortint de l'Estany Negre cap a l'Estany Blau

Estany Blau, seguirem el marcat camí que ens portarà al Coll de Carança

Ensisador el lloc on està l'Estany Blau

Coll de Carança, seguirem GR-11, sentit est, carenant just per sota dels Pics de la Vaca

Carena que ens porta fins al Coll de Tirapits

Baixant del Coll de Tirapits passarem per la Cabana de Tirapits Emissora d'emergència, connectada directament a Bombers

Arribant al Coll de la Marrana, últim coll

Baixant del Coll de la Marrana hem d'anar a buscar els remuntador de l'estació per baixar a prop d'ells fins al pàrquing

Arribant al pàrquing de l'estació