Pic de Bacivers i Cap de Chauches

Dilluns 20  agost 2018

Vallter 2000 - Coll de la Geganta – Coma de Bacivers – Cap de Chauches – Pic de Bacivers -  Estany de Bacivers – Coll de la Geganta – Vallter 2000

Distancia  10,08 km
Desnivell  1.003 m

Fer el Cap de Chauches o “Xauxes” era una activitat pendent d’aquest hivern, durant setmanes vam anar darrera de trobar el dia idoni per fer-lo amb esquís,  però les condicions d’aquest hivern amb molt de vent i carenes sempre escasses de neu ens feien anar cap a les valls més tancades i protegides del vent.
Aquest estiu hem fet una escapada, volíem conèixer la vall entre la cara nord del Bacivers i la sud del Chauches, veure el corredor Petit Dídac a la nord del Bacivers i recórrer la cresta que enllaça el Chauches amb el Bacivers, apropant-nos en un indret de Vallter que no coneixíem.

Sortim pàrquing de l’estació superior de Vallter a 2.150m d’alçada, bona alçada per començar aquests calorosos dies d’agost, pugem cap al Clot de la Xemeneia i anem a buscar el corriol que en suau pujada ens porta fins al Coll de la Geganta, que dóna accés en la Catalunya nord, baixem cap a la Coma de Bacivers i quant arribem a l’alçada de la vall entre nord de Bacivers i sud de Xauxes, enfilem recte amunt per una “ENORMEEEE TARTERA” potser seria més convenient baixar una mica més per la Coma de Bacivers per anar a buscar el llom que puja directe al Chauches per evitar l'enorme tartera, que a ple hivern quant miràvem vèiem totalment coberta de neu.

Nosaltres avancem pel mig de la tartera fins que trobem el mur que baixa de la cresta Chauches – Bacivers, aquí girem a nord per zones mes herboses per on arribem al Cap de Chauches. Grans vistes de la Coma de Bacivers, Coma Mitjana, Pic Gallinas i Pic Redoun.

Ara agafem la carena que de vegades es converteix en cresta fàcil que uneix el Chauches amb el Bacivers i la seguim fins el cim del Bacivers, al cim busquem el corriol que ens baixa fins el costat de l’estany de Bacivers, seguim el corriol que ens porta de nou al Coll de la Geganta, però ara per baixar a Vallter agafem el corriol que baixa mes directe cap al Clot de la Regalíssia.

Vam ser:  Quico, Enric i Gabi

Per baixar track, cliqueu damunt l'etiqueta blaca de wikiloc
Powered by Wikiloc

Sortida pàrquing superior, dia esplèndid

Arribant al Coll de la Geganta

Baixant cap a la Coma de Bacivers

A la Coma de Bacivers, al fons el Coll de la Geganta

Travessant la immensa tartera, darrera el corredor Petit Dídac al Bacivers

Al final de la vall, girem a nord per zones mes herboses per evitar el mur final

Darrera la immensa tartera entre la nord del Bacivers i la sud del Chauches

Arribant al Cap de Chauches, darrera nostre la carena que ens portarà al Bacivers

Cap de Chauches, darrera el Pic de Bacivers

Per la carena que de vagades es converteix en una fàcil cresta que uneix Bacivers i Chauches

Per la cresta, darrera el Cap de Chauches

Davant ja tenim el Pic de Bacivers

Pic de Bacivers

Baixant del Pic de Bacivers cap el Coll de la Geganta, passem pel Estany de Bacivers

Arribant al Coll de la Geganta

El tros final per la pista d'esquí que ens porta al pàrquing