Explosió de colors, tardor al Montseny

Dimecres 16 novembre 2022

Sant Esteve, Ermita de Santa Magdalena, Mosqueroles, Estany d’en Viada, Mirador Goitadores, Font del Profit, Cabana de Carboners, Can Riera de Ciuret, La Costa del Montseny, GR-5, Montseny.

Distancia            40,3 km

Desnivell     1.307

Potent ruta en BTT per la vessant sud del Turó de l’Home, que podem fer en qualsevol època d’any, tot i que si la fem a la tardor podrem gaudir dels espectaculars canvis de colors de castanyers i fagedes  i gaudir per les primeres fulles que comencen a cobrir corriols i camins.

Primer haurem de fer una bona pujadeta d'uns 1.000 metres de desnivell, tots per bona pista i amb bones rampes mantingudes,  tot i que no arriben a ser rampes assassines.

Passarem pel poble de Mosqueroles, per l’Estany d’en Viada (lloc idíl·lic per fer una paradeta) i pel Mirador de les Goitadores, on arribarem ben calens encara que faci fred.

Del Mirador de les Goitadores baixarem per una pista cap a La Font del Profit i Can Carbonell travessant una fageda on podrem gaudir de l’espectacularitat de la tardor al Montseny, sortirem a la Carretera de Santa Fe (BV-5114 quilòmetre 16,5), l’agafarem en baixada fins al quilòmetre 14  on trobarem un indicador de Can Gensana que hem de seguir, deixant la BV-5114 i agafant l’ample pista que surt a la nostra dreta cap a Can Gensana.

Abans de Can Gensana deixarem l’ample pista per agafar un altre pista més estreta en forta pujada a la nostra dreta cap al Pla de la Pomera i la Cabana de Carboners on farem una baixada per un corriol fàcil fins Can Riera de Ciuret

De Can Riera de Ciuret agafarem una bona pista fins La Costa on anirem a buscar el GR-5 que ens farà baixar per corriols fins el poble del Montseny

La baixada pel GR-5 no és difícil, tot i que nosaltres en algun lloc molt tècnic i pedregós posem peu a terra.

Al poble del Montseny només ens caldrà agafar la carretera que baixa de Collformic (BV-5301) que ens portarà fins Sant Esteve, punt d’inici de la ruta.

Si voleu veure com arribar a l’inici de la ruta amb bon lloc per deixar vehicles ( Pavelló dels Quatre Hereus a Sant Esteve de Palautordera) a través de Google Maps podeu clicar aquí

Nosaltres fem un bon menú al Restaurant La Granjeta, al mateix Sant Esteve, si voleu més informació del Restaurant La Granjeta podeu fer clic aquí

Vam ser Quico, Enric, Benet i Gabi

Si voleu baixar el track, feu clic a l'etiquera blanca de Wikiloc

Passem pel poble de Mosqueroles i seguim amunt, indicador El Fortí

Passat El Fortí sortirem a carretera asfaltada, (indicador La Costa del Montseny) que hem de seguir uns 600m on deixarem la carretera i agafarem el GR-5 en pujada

Pel GR-5, abans de Can Grau deixarem el GR-5 i agafarem una pista (esquerra-nord) en forta pujada que ens portarà amb una pista molt ampla i planera que seguirem (nord-oest) fins el desviament amb indicador Estany d'en Viada que hem d'agafar (est)

Pujant cap a l'Estany d'en Viada

Estany d'en Viada, on val la pena fer una paradeta

De l'Estany d'en Viada cap al Mirador de Goitadores

Sortim a la carretera del Coll de Santa Elena poc abans del Mirador de Goitadores

Mirador de Goitadores

Sefie del grup al mirador

Sortint del mirador pujarem uns 200m per carretera fins trobar una pista (dreta, sud-est) que agafarem i ens portarà fins la Font del Profit

Baixant de la Font del Profit

Fageda espectacular baixant de la Font del Profit, passarem Can Carbonell i sortirem a la carretera de Santa Fe, hem de baixar fins al quilòmetre 14 on deixarem la carretera asfaltada i agafarem una pista amb indicador Can Gensana
Abans de Can Gensana deixem la pista i agafem un altre pista a la dreta (nord) cap al Pla de la Pomera

Pista del Pla de la Pomera

Cabana de Carboners al Pla de la Pomera

Pràcticament davant de la Cabana de Carboners agafarem aquest corriol que ens baixara fins Can Riera de Ciuret, seguirem fins La Costa del Montseny i anirem a buscar el GR-5

Baixant pel GR-5

GR-5 fins al poble del Montseny on agafarem la carretera que baixa de Collformic i ens portarà de nou a Sant Esteve