Comabona per Gisclareny

dimarts 4 octubre de 2016

Coll de la Bena, Coll de la Bauma, Pas de la Cabra, Coll del Terrers, Comabona, Clot del Comabona, Coll de la Bauma, Coll de la Bena.

El Comabona de 2.554 metres esta situat a la Serra del Cadí entre les comarques del Berguedà i la baixa Cerdanya.
Ascensió circular i senzilla per la cara sud de la Serra del Cadí, que ens regala unes vistes espectaculars des del seu cim, Pirineus, Cerdanya, Pedraforca, Serra d’Ensija.
Agafarem la pista asfaltada que surt de Bagà cap a Gisclareny, passat Gisclareny encara continua la pista asfaltada durant un quilòmetre mes o menys, arribarem al Coll de la Bena nosaltres deixem aquí el vehicle per començar la ruta.

Veure com arribar al Coll de la Bena a través de Google Maps.

Iniciem la ruta al Coll de la Bena, agafant un camí paral•lel a l'ampla pista forestal que passant per la zona dels Terrers ens portarà fins al Coll de la Bauma, aquí girarem en direcció nord-est per un sender per dins del bosc, seguint les marques de PR blanques i verdes, anirem guanyant alçada i amb forta pujada arribarem al Pas de la Cabra, seguirem ara en direcció oest i passant vorejant el Puig del Terrers arribarem al Coll del Terrers, aquí seguirem la carena que ens portarà la Cim del Comabona.

La tornada la farem anant de nou cap el Coll dels Terrers, però una mica avanç del coll davallarem totalment a sud a buscar un clot molt visible, el Clot del Comabona que en forta baixada ens portarà de nou a la pista ampla on trobarem els GRs 150 i 107 que aquí comparteixen traçat, i seguin-los arribarem primer al Coll de la Bauma on continuant  l'ampla pista ens portarà fins al Coll de la Bena, punt on hem iniciat la ruta i hem deixat el vehicle.

Vam ser Enric i Gabi

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Deixem vehicle al Coll de la Bena, fí de la pista asfaltada