Turó de l’Home i Agudes

Divendres 21 octubre 2016

Santa Fe (l’Avet Blau), Font dels Passavets, Turó de l’Home, Les Agudes, Santa Fe.

Ruta circular per la cara nord d’aquest magnífic massís, on pugem al sostre comarcal del Vallès Oriental, el Turó de l’Home 1706 m., i al sostre comarcal de la Selva, Les Agudes 1706 m.
Arribats a Sant Celoni, he d’agafar la BV-5114, que passant primer per Campins seguirem fins al km 21 on trobarem passat el restaurant l’Avet Blau, el pàrquing on podrem deixar vehicles.

Veure com arribar al punt d’inici a través de Google Maps.

Aquest itinerari es molt freqüent començar-lo a la Font dels Passavets, nosaltres el comencem a Santa Fe, aprofitant per passejar per l’espectacular fageda dels voltants de Santa Fe.

Agafarem el camí que surt del mateix pàrquing de l'Avet Blau paral·lel a la carretera, deixant a la nostra dreta la Riera de Santa Fe, el camí passant pel Pla del Arços ens portarà fins la font dels Passavets.
A la Font dels Passavers seguirem el camí marcat amb pals de PR-C 208 Turó de l’Home per l’Avetosa, el camí no té pèrdua, només caldrà seguir la pista que fent ziga-zagues, endinsats en una fageda magnífica, ens durà creuant avanç la carretera asfaltada fins a dalt del Turó de l’Home.
Recularem de nou fins la carretera i la seguirem fins el Coll Sesbasses on agafarem el GR-5.2 que ens portarà fins el cim de les Agudes. Recularem una mica fins el Coll de les Agudes per agafar un corriol a sud que passant per la font de Briançó, ens portarà de nou fins la font del Passavets, aquí agafarem la carretera, la BV-5114 uns 300m i arribarem al Convent, on per una pista per dins de la fageda tornarem de nou fins Santa Fe.

Vam ser: Lluís, Enric i Gabi

Si voleu baixar el Track cliqueu damunt l'etiqueta blanca de wikiloc

Camí cap a la font dels Passavers

De la Font del Passavers al Turó de l`Home

Turó de l'Home

Pel GR-5.2 cap a les Agudes

Al Cim de les Agudes

Un Mos a les Agudes

Baixant pel corriol cap a Briançó

La font de Briançó

Baixant cap a la font dels Passavets